Compte enrere per les Municipals 2019

La comunicació a municipis petits no sol ser organitzada i per tant, sol ser ineficaç. Amb l'excusa de no tenir diners per contractar personal, moltes de les coses no és comuniquen i les que sí, no ho fan professionals, sinó que són persones de l'entorn de l'equip de Govern, sense especialització periodística i la majoria de vegades amb un baix nivell de català.

La comunicació, saber transmetre la feina feta i que aquesta arribi amb la màxima exactitud, és la més gran disposició dels governants locals per aconseguir els seus objectiusLa poca convicció i/o desconeixença que els alcaldes i regidors tenen de la importància de comunicar bé, fa que moltes vegades els ciutadans no coneguin tota la informació rellevant del consistori o que aquesta arribi totalment distorsionada, i en aquests moments, als volts d'unes eleccions municipals, aquesta manca de professionalitat pot ser aprofitada com a eina de descrèdit pels partits a la oposició. 

És molt important doncs que un professional tingui cura de la comunicació de l'ajuntament. També és imprescindible que aquest traci un bon Pla de Comunicació i de Xarxes Socials adaptat a les necessitats del consistori.

No es pot comunicar el que no se sap, i sí s'ha de comunicar les notícies que afecten directament als veins de cada municipi,  cosa que no succeeix als més de 6.000 municipis que hi ha a Espanya amb menys de 15.000 habitants. Centra't en el contingut de valor. El contingut és el protagonista, no l'alcalde o el regidor de torn, ni tan sols la pròpia institució. Comunica activitats i serveis, oci, cultura, esport, festes, tradicions. Dóna protagonisme al contingut i no a la marca (Ajuntament), genera contingut útil per al teu veí i ell t'ho agrairà.

Natal Comunicació estem especialitzats en oferir aquest servei a ajuntaments mitjans i petits del territori, entenen per damunt de tot que la majoria d'ajuntaments no disposen de recursos, per tant ens ajustem a les necessitats reals del Consistori.

Com us podem ajudar:

  • Creant un manual d'Identidad Corporativa.  Alguns ajuntaments ho tenen resolt, però molts segueixen utilitzant fins i tot els seus escuts heràldics com a identitat.
  • Creant un butlletí municipal: En municipis petits té una potència tremenda. De baix cost, ja que sol ser un foli A3 doblegat per la meitat, convertint-se en un butlletí de quatre pàgines. Moltes vegades es pot imprimir directament des de la fotocopiadora del mateix consistori, i fàcil d'embustiar pel mateix equip de govern.
  • Tenint una bona web municipal a poder ser amb APP incorporada. Així arribareu a tothom mitjançant els telèfons mòbils. Deixeu de banda l'aburrida pàgina de la Diputació de Lleida i creeu-ne una de nova que es converteixi en una eina real d'informació per als veins. 
  • Crea una bona estratègia per les xarxes socials: No és qüestió de tenir les màximes xarxes possibles, sinó més aviat d'usar les que realment siguin eficaç per transmetre informació als vilatants. Aquestes s'han d'actualitzar constantment, i sense faltes ortogràfiques...
  • Gabinet de premsa: Enviar informació periòdicament als mitjans de comunicació. És molt important convertir la feina feta en notícia o en un bon titular. Per tant és necessari que un periodista tingui cura d'aquesta activitat.

Demaneu-nos pressupost sense cap compromís. Deixeu-nos mostrar com d'eficaç és per vosaltres i sobretot pels ciutadans del vostre poble una comunicació constant, eficaç i bidireccional. 

Provem-ho un mes i si no esteu satisfets, no us el cobrem. Actueu, les eleccions municipals són a tocar. 

Tel. (+34) 687 784 341 - www.natalcomunicacio.com - info@natalcomunicacio.com